معرفی 5 مدل بالکن شیشه ای کاربردی با قیمت مناسب

قیمت بالکن شیشه ای
راهنمای مطالعه

قیمت بالکن شیشه ای همان چیزی است که شما را به خواندن ادامه این مطلب راغب میکند.

به طور کلی بالکن شیشه ای فضایی است که با استفاده از شیشه‌های مقاوم و شفاف، در قسمت خارجی ساختمان و معمولاً در طبقات بالا ایجاد می‌شود.

این فضا علاوه بر اینکه زیبایی و جذابیت بصری به ساختمان می‌بخشد، امکان بهره‌مندی از نور طبیعی و چشم‌انداز اطراف را نیز فراهم می‌کند. بالکن‌های شیشه‌ای انواع مختلفی دارند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند.

در این مطلب از مجله کات کن تصمیم داریم به بررسی انواع بالکن شیشه‌ای و قیمت بالکن شیشه‌ای بپردازیم و اطلاعات لازم را در این باره بیان کنیم.

مشاوره، طراحی و اجرای نمای فلزی

معرفی ساختار بالکن شیشه ای

ساختار اصلی یک بالکن شیشه ای شامل ریل‌های آلومینیومی مقاوم، یراق‌آلات باکیفیت، و پنل‌های شیشه‌ای سکوریت است. پنل‌ها به صورت کشویی یا تاشو روی ریل‌ها حرکت می‌کنند و امکان باز و بسته شدن کامل یا جزئی بالکن را فراهم می‌کنند.

شیشه‌های سکوریت به کار رفته در این سیستم، علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارند. همچنین، این سیستم‌ها معمولاً به عایق‌های حرارتی و صوتی مجهز هستند تا از ورود سرما، گرما و صداهای مزاحم به داخل جلوگیری کنند.

انواع تراس شیشه ای

انواع تراس شیشه ای را می‌توانیم بر اساس کاربرد به شکل زیر تقسیم‌بندی کنیم:

شیشه تراس ریلی

شیشه‌های تراس ریلی که به تراس شیشه‌ای کشویی نیز معروفند، به دلیل سهولت در باز و بسته شدن و نظافت، بسیار محبوب هستند. این نوع شیشه‌ها از چندین پنل تشکیل شده‌اند که روی ریل‌هایی تعبیه شده و به راحتی حرکت می‌کنند.

تعداد پنل‌ها متناسب با ابعاد فضا تعیین می‌شود و توسط یک متخصص نصب، به گونه‌ای انتخاب می‌شود که بهترین عملکرد را داشته باشد. شیشه‌های ریلی به دلیل ایمنی بالا، به ویژه برای طبقات پایین ساختمان‌ها و بویژه نماهای شیشه ای مناسب هستند.

بالکن شیشه ای بدون قاب

شیشه‌ تراس بدون قاب از دیگر انواع تراس‌های شیشه ای هستند که ظاهری مدرن و یکپارچه به فضا می‌بخشند. در این نوع شیشه، هیچ‌گونه قاب یا پروفیل قابل مشاهده نیست و دید کاملی به بیرون فراهم می‌شود. نصب آسان این نوع شیشه‌ها روی دیوار و سقف، بدون آسیب رساندن به سازه ساختمان، یکی از مزایای آن محسوب می‌شود.

به همین دلیل، برای ساختمان‌های در حال ساخت یا بازسازی بسیار مناسب است. قیمت بالکن شیشه ای بدون قاب بسیار مناسب‌تر از دیگر بالکن‌های شیشه‌ای است.

بالکن شیشه ای

شیشه تراس پنجره ای

شیشه‌ تراس‌های پنجره‌ای، همان‌طور که از نامشان پیداست، شبیه پنجره‌های معمولی هستند اما با ابعاد و ویژگی‌های خاص برای استفاده در تراس‌ها طراحی شده‌اند.

این تراس‌ها معمولاً از شیشه‌های دوجداره مقاوم ساخته می‌شوند که عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما هستند. سهولت در باز و بسته شدن و امکان تنظیم ابعاد و شکل پنجره‌ها، از دیگر ویژگی‌های این نوع شیشه است.

قیمت بالکن شیشه ای پنجره ای

شیشه تراس نرده‌ای

شیشه تراس نرده‌ای یک بالکن شیشه‌ای محبوب است که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تراس علاوه بر ایمن‌سازی فضا، زیبایی آن را نیز دوچندان می‌کنند. نرده‌های به کار رفته در این بالکن از شیشه‌های بسیار ضخیم و مقاوم ساخته می‌شوند تا بتوانند وزن افراد را تحمل کنند و از آن‌ها محافظت نمایند. نصب نرده‌های شیشه‌ای، به دلیل ظرافت و شفافیت، فضایی باز و دلنشین ایجاد می‌کند.

شیشه تراس تاشو

شیشه‌های تاشو تراس، برای فضاهای کوچک مانند بالکن‌ها و آلاچیق‌ها بسیار مناسب هستند. این شیشه‌ها به صورت جمع‌شونده طراحی شده‌اند و به راحتی باز و بسته می‌شوند. سهولت در نظافت و امکان استفاده در تمام فصول سال، از جمله مزایای شیشه‌های تاشو است. همچنین، این شیشه‌ها انعطاف‌پذیری بالایی در نصب دارند و می‌توان آن‌ها را در فضاهای با ابعاد و اشکال مختلف استفاده کرد.

تراس و بالکن شیشه ای تا چه اندازه امن است؟

تراس و بالکن‌های شیشه ای با توجه به جنس شیشه‌های سکوریت به کار رفته در آن‌ها، از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این شیشه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت شکستن به قطعات کوچک و بی‌خطر تبدیل شوند و از ایجاد آسیب‌های جدی جلوگیری کنند. همچنین، سیستم‌های قفل و بست این سازه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از باز شدن غیرعمدی یا نفوذ افراد متفرقه جلوگیری کنند. با این حال، برای اطمینان از ایمنی کامل، بهتر است از تولیدکنندگان و مجریان معتبر تراس شیشه ای خریداری کرده و نصب آن را به افراد متخصص بسپارید.

قیمت طراحی و اجرای تراس شیشه ای

مزایای نصب و اجرای تراس شیشه ای

تراس شیشه‌ای، با بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند به فضایی جذاب و کاربردی در خانه شما تبدیل شود. این نوع تراس‌ها با افزایش میزان نور طبیعی، ایجاد چشم‌اندازی وسیع‌تر و بهبود عایق‌بندی حرارتی و صوتی، کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهند. تصور کنید در فضایی آرام و روشن، احاطه شده توسط طبیعت، به مطالعه یا استراحت بپردازید.

بالکن شیشه ای این امکان را فراهم می‌کند تا از هر لحظه روز نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این، با استفاده از عناصر تزئینی مانند ریسه‌های نور و گل‌ها، می‌توانید فضایی رویایی و دلنشین برای خود و خانواده‌تان خلق کنید.

معایب نصب و اجرای تراس شیشه ای

تراس‌های شیشه‌ای با وجود زیبایی و جذابیت‌هایی که به ساختمان می‌بخشند، همراه با خود مجموعه‌ای از چالش‌ها و محدودیت‌ها را نیز دارند. هزینه بالای نصب و نگهداری، کاهش فضای داخلی، مشکلات حرارتی و امنیتی از جمله مهم‌ترین معایبی هستند که در هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از تراس‌های شیشه‌ای باید به آن‌ها توجه کرد. استفاده از شیشه‌های با کیفیت و عایق و همچنین طراحی مناسب و اصولی می‌تواند تا حد زیادی از بروز برخی از این مشکلات جلوگیری کند. با این حال، برای انتخاب بهترین گزینه، ضروری است که قبل از تصمیم‌گیری، تمامی جوانب مثبت و منفی را به دقت بررسی کرده و با متخصصان مشورت کنید.

هزینه طراحی و نصب بالکن شیشه ای

هزینه طراحی و نصب بالکن شیشه ای با توجه به نوع شیشه، متراژ بالکن، سختی پروژه، ویژگی‌ها و امکانات مورد نظر متفاوت است.

البته توجه داشته باشید که تخصص نصاب نیز می‌تواند بر روی هزینه نهایی تاثیر بسیاری داشته باشد. معمولا هر چه تجربه فرد بیشتر باشد برای نصب و اجرای تراس شیشه ای قیمت بیشتری دریافت می‌کند.هزینه تراس شیشه ای

عوامل موثر بر قیمت تراس شیشه ای

عوامل مختلفی بر قیمت تراس شیشه‌ای اثر می‌گذارند که برخی از این عوامل عبارتند از نوع تراس، اندازه تراس، پروفیل استفاده شده در تراس، یراق‌الات و امکانات تراس، سیستم بازشو تراش و …

با تغییر در هر یک از این فاکتورها قیمت تراس شیشه‌ای به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی انواع بالکن شیشه ای پرداختیم و گفتیم که قیمت بالکن شیشه ای تحت تاثیر از چه فاکتورهایی مشخص می‌شود. اگر قصد نصب و اجرای این نوع بالکن‌ها را دارید، بهتر است از متخصصان خبره‌ای که در این حوزه فعالیت دارند، کمک بگیرید تا خیالتان از بابت کیفیت خدمات دریافتی راحت باشد.

برای امتیازدهی کلیک کنید.
[Total: 0 Average: 0]

سوالات متدوال

این مقاله را به اشتراک بگذارید.

هرچیزی که نیاز دارید بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمای ساختمان با پوشش فلز

استفاده از تکنولوژی پانچ در نمای ساختمان

نمای ساختمان با پوشش استرچ متال